Články

PROČ NOSIT KOMPRESNÍ OBLEČENÍ

2. 4. 2021 >> Ještě nemáte zkušenosti s kompresními podkolenkami či kompresními návleky a kladete si otázky, zda a proč byste měli kompresní oblečení nosit? Pak právě vám nabízíme odpovědi! 

Celý článek...

 

JAK POUŽÍVAT KOMPRESNÍ PODKOLENKY A KOMPRESNÍ NÁVLEKY

26. 3. 2021 >> Proč doporučujeme používat během tréninků nebo závodů kompresní návleky nebo kompresní podkolenky? Je vhodnější používat během sportu cílenou nebo odstupňovanou kompresi? Jakou kompresi volit po sportu a má smysl používat kompresi i před sportem?   

Celý článek... 

 

JAK SPRÁVNĚ NOSIT KOMPRESNÍ NÁVLEKY A KOMPRESNÍ PODKOLENKY

18. 3. 2021 >> Cílem tohoto článku je shrnout doporučení, jak si správně oblékat a nosit kompresní návleky a kompresní podkolenky, abyste maximalizovali jejich přínos pro vyšší výkonnost i podporu zdraví vašeho pohybového aparátu. 

Celý článek...

 

KOMPRESNÍ PODKOLENKY A NÁVLEKY NA KOLO? URČITĚ SE VYPLATÍ!

5. 3. 2021 >> Zažili jste už někdy při sportu, jak vás vyloženě pálí svaly? Nejčastěji to bývá v posilovně při cíleném posilování jedné svalové partie, ale děje se tak i při stoupáních v cyklistice nebo při běhu. Odkud tohle pálení pramení a jak vám při jízdě na kole mohou pomoci kompresní podkolenky nebo návleky?

Celý článek...

 

BĚŽECKÉ KOMPRESNÍ PODKOLENKY – JAK POMÁHAJÍ?

2. 3. 2021 >> S běháním se často pojí nepříjemné pocity až bolesti svalových partií dolních končetin. Může se jednat o důsledky intenzivních otřesů svalů, náročných seběhů nebo náročných výběhů, kdy dochází k intenzivní námaze svalů dolních končetin.

Celý článek...

 

6 TIPŮ PRO KVALITNÍ REGENERACI A RŮST VÝKONNOSTI

26.2.2021 >> Mohlo by se zdát, že dlouhodobý přínos sportování je postaven na krátkodobých negativech. A tak tomu i je – především pak v případě, kdy tělo jen ždímete a nevracíte mu to, co mu sportovní výkon vzal. Dokonce v takovém případě ani nemusí dojít k pozitivnímu efektu sportování, tedy růstu výkonnosti a celkové podpoře organizmu. Klíčovým prvkem, který nesmíte podceňovat, je regenerace.

Celý článek...

 

VYUŽIJTE SVŮJ TRÉNINK NA MAXIMUM – PORADÍME JAK

21.2.2021 >> Sportovní výkon má pro tělo z dlouhodobého pohledu výrazně pozitivní přínosy. A to i přesto, že krátkodobé pocity se někdy jeví spíše negativně – bolest svalových partií a možná i pohybového aparátu, únava, pokles aktivity, někdy dokonce i apatie. To všechno je důsledek procesů probíhajících v těle během a po sportovním výkonu. Jak tato negativa eliminovat a proměnit v pozitivní přínosy?

Celý článek...

 

POMOC KOMPRESE S OCHRANOU ACHILLOVKY VYCHÁZÍ Z LÝTKA

30.1.2021 >> Achillova šlacha patří k nejvíce namáhaným šlachám sportovců. I z toho důvodu bývá zánětlivé přetížení Achillovky častým důvodem nechtěných tréninkových výpadků. Potížím s Achillovkou ale můžete předcházet nebo je minimalizovat, jen je nejdříve důležité najít příčinu těchto zdravotních komplikací. Pomoci vám mohou i kvalitní kompresní podkolenky nebo lýtkové návleky. 

Celý článek ...

 

JAK CHRÁNIT SVALY PŘED POŠKOZUJÍCÍM NAMOŽENÍM

8.1.2021 >> Svalové bolesti spojené s namožením svalů se často připisují působení kyseliny mléčné. Je to však tvrzení, které se nezakládá na pravdě. Namožení svalů vzniká důsledkem intenzivní činnosti, při níž sice někdy roste i koncentrace kyseliny mléčné, ta však není příčinou svalové bolesti. Co za ní stojí a jak si můžete pomoci?

Celý článek ...

 

KOMPRESNÍ OBLEČENÍ ROYAL BAY NOVĚ ZAŘAZENO DO PROJEKTU SPORTUJ LÉPE

15.12.2020 >> Od prosince převzala obchodní zastoupení značky ROYAL BAY společnost VITAR Sport, která má dlouholeté zkušenosti na sportovním trhu zaměřeném na vytrvalostní sportovce díky sportovní výživě Enervit a projektu Sportuj lépe. Jeho cílem je pomáhat vytrvalcům na všech výkonnostních úrovních lépe se orientovat v tréninkových, stravovacích a fyziologických principech. Tak aby se sportovcům sportovalo lépe a mohli dosahovat zdravého růstu výkonnosti. Kompresní oblečení značky ROYAL BAY vyrábí i nadále česká společnost Aries.

Celý článek...

 

JAK VÁM POMŮŽE SPORTOVAT LÉPE KOMPRESNÍ OBLEČENÍ ROYAL BAY?

12.12.2020 >> Správně zvolená komprese pomáhá k lepším sportovním výkonům i efektivnější regeneraci. Má to však několik důležitých předpokladů. Pojďme si o nich říct a popsat přínosy komprese i na základě evoluce.

Jeden ze slavných citátů z oblasti biologie zní, že „Nic v biologii nedává smysl, dokud se na to nepodíváme optikou evoluce.“ Lidské tělo je mnohdy chápáno jako dokonalý nástroj přírody a bezesporu tomu tak i je. Přesto má i lidský organizmus z dnešního hlediska mnoho otazníků a až evoluce nám vysvětlí, proč tomu tak je. Proč máme slepé střevo? Proč máme vzpřímenou postavu zcela nevhodnou pro naše kyčelní klouby a bederní oblast? Proč musíme pít více v přepočtu na hmotnost těla než například ptáci? 

Celý článek....

 

AŽ 16x VÍCE ENERGIE DÍKY KOMPRESI

8.12.2020 >> Abyste správně pochopili celkový přínos kvalitní komprese, je potřeba podívat se i na energetické systémy a jejich zapojení do sportovního výkonu. Je jasné, že energie je k němu potřeba a my vysvětlíme, jak právě komprese pomáhá k jejímu maximálnímu přísunu a využití při sportu.

Základní forma energie pro svalový pohyb je energie ATP, která se vytváří z různých energetických zásob uložených v těle – nejčastěji je to z tuků a ze sacharidů (v podobě glykogenu nebo glukózy). Nejefektivnější využití těchto zdrojů energie je při dostatečném zásobování svalů kyslíkem (okysličenou krví), protože pak například z 1 molekuly glukózy vznikne 32 molekul ATP (tomuto procesu říkáme aerobní glykolýza). Mnoho sportovních výkonů ale vzniká při nedostatečném dodávání kyslíku svalům, tzn. organizmus pracuje tzv. anaerobně a v tomto případě ze stejného množství glukózy (1 molekula) vzniknou pouze 2 molekuly ATP (tedy 16x méně energie) a k tomu navíc i laktát (sůl kyseliny mléčné), který organizmus nadměrně zakyseluje a stojí následně za velmi brzkým ukončením výkonu (nebo zapříčiní velmi výrazné zpomalení).

Celý článek.....

 

5 TIPŮ PRO ZLEPŠENÍ VÝKONNOSTI ANEB JAK ZVÝŠIT MNOŽSTVÍ DOSTUPNÉ ENERGIE

4.12.2020 >> Výrazným přínosem komprese je, že zvyšuje průtok krve. Děje se tak proto, že stažením svalu snižuje objem krevního řečiště a tak dochází i ke zrychlení průtoku krve. Což poté vede k lepší výkonnosti, protože krev je mimo jiné dopravním prostředkem energie pro svaly.

Energie je hnacím motorem pohybu a tedy sportování. Energii máme v těle uloženou v mnoha různých formách (makroergní fosfáty, krevní cukr, glykogen, tuk), ale všechny se ve svalových buňkách nakonec přeměňují jen na jednu jedinou formu základní energie, která jediná dokáže „pohnout svalem“. Touto energií je ATP, adenosintrifosfát. Na množství ATP, respektive na dostupnosti zdrojů energie, z nichž se ATP vytváří, je pak závislá kvalita našeho sportovního výkonu. Jakým způsobem můžeme zvýšit množství dostupné energie?

Celý článek....